Kakvi su se glasovi ukrstili u ovogodišnjoj Bitef Polifoniji?

Kakvi su se glasovi ukrstili u ovogodišnjoj Bitef Polifoniji?

 

     Ove godine u Bitef Polifoniji ukrštamo polemičke, obrazovno-razvojne, plesne i participativne prakse.

     Otvaranja je u sredu 28. septembra u 12 sati, nakon čega slede različite radionice posvećene pozorištu u obrazovanju, uključujući  i prezentaciju projekata "Theatre Classe.com"  Lika Tartara, "Selice" pod mentorstvom Ljubice Beljanski Ristic i "Zajednistvo" Sanje Krsmanovic Tasic i Aleksandre Jelic, kao i predstava „Woven/Ayanasi“ Kenjiro Otanija u izvođenju Dora Theatre Company iz Tokija. Nakon ove prve predstave kao i nakon svih sledećih, pozvani mladi teoretičari i kritičari vode javne dijaloge sa publikom, pod okriljem Assitej-a. Drugog dana uključujemo se u interaktivnu predstavu „Kako smo prevarili Mefista“ u izvođenju Mimart-a, potom pratimo „Bajke kad zaćute“ predstavu ErgStatusa, a sa publikom nastavljamo dijaloge nakon svakog izvođenja. Trećeg dana ispitujemo savremene plesne prakse mladih i za mlade. Sat vremena nakon predstave „Naopačke“ u okviru Bitefovog Showcase-a, predstavljamo projekat Generator, priručnik i program radionica za predškolske ustanove usmeren na razvoj plesnih praksi za decu, a u popodnevnom terminu pratimo "Vrste“ plesnu predstavu Stanice i razgovaramo o njoj.  Četvrtog dana u javnom "Dijalogu o polifonoj zajednici" uz Hop.La! ispitujemo tačke ukrštanja i mimohode  savremenih praksi usmerenih na kulturu zajedništva. Potom nas ZID teatar iz Amsterdama i POD teatar iz Beograda okupljaju u "Pozorišnoj turi: Ljubav i drugi demoni"  i vode kroz grad sve dok se ne sretnemo sa „Decom sa meseca“ iz doma „Vera Radivojević“ iz Bele Crkve, koji u sklopu polifonijske završnice izvode mađioničarsko horski rusvaj pod nazivom „Pitamo bogate“ u saradnji sa Škartom i u produkciji DAM-DAŠ.

     To su glasovi jednog velikog Mi koji se ukrštaju u  ovogodišnjoj Bitef Polifoniji. I ako postoji takvo neko Mi, ko bi onda bio ne-MI? Vrlo je prosto: pristajemo na ne-Mi samo kada pomislimo da će se uključiti u sledeću Polifoniju. 

Irena Ristić za "Danas", 21. septembra 2016.